Binnen het hospice kunnen zich situaties voordoen die aanleiding geven tot een klacht. Uitgangspunt is dat er allereerst zo dicht mogelijk bij de bron naar een oplossing wordt gezocht. Lukt dit niet, dan kunt u zich wenden tot Charlotte Welberg, onafhankelijk klachtenfunctionaris, via charlottewelberg@hotmail.com.
De klachtenfunctionaris geeft advies, ondersteunt bij het kenbaar maken van klachten en bemiddelt indien nodig.
Ontevreden over de afhandeling?
Wanneer de klacht niet naar tevredenheid door het hospice wordt afgehandeld, kan deze worden voorgelegd aan de Landelijke Klachtencommissie VPTZ:
VPTZ Nederland
T.a.v. R. Edinga, ondersteuner klachtencommissie
Barchman Wuytierslaan 10
3818 LH Amersfoort
E-mail: redinga@vptz.nl
Tel.: 033 – 760 10 70
De klacht dient de naam en het adres van de klager te bevatten, evenals informatie over het voorval waarover een oordeel van de commissie wordt gevraagd.